Bancassurance – a partnership between the bank and the insurer in favor of clients (Capital Market)

10 Mar 2017

În septembrie 2016, BC “Mobiasbancă – Groupe Société Générale” SA şi compania “GRAWE Carat Asigurări” SA au încheiat un Acord de parteneriat în domeniul bancassurance, serviciu ce presupune vânzarea produselor de asigurări prin intermediul reţelei bancare. În ce măsură acest produs a reuşit să devină unul apreciat şi utilizat de clienţi, am decis să aflăm de la reprezentanţii celor două companii – Veronica Malcoci, director general al “GRAWE Carat Asigurări” SA, şi Cristian Lîsîi, şef al Departamentului Strategie şi Marketing la BC “Mobiasbancă – Groupe Société Générale” S.A.

„Prin acest parteneriat – o premieră pentru piaţa Republicii Moldova – a fost lansat un produs bancar inovativ, mai exact credite de consum cu asigurare de accidente inclusă. Noul produs oferă un plus de protecţie, scutind în caz de accident clientul şi familia sa de grija ratelor de credit.

Pentru GRAWE Carat a fost şi rămâne primordial să satisfacă în totalitate necesităţile clienţilor săi, oferindu-le o gamă largă de produse de asigurare. Din septembrie anul trecut, oferta noastră este disponibilă şi pentru clienţii direcţi ai Mobiasbancă, aceştia beneficiind de un produs bancassurance – credit şi asigurare – ce le economiseşte timp, efort şi bani”, a menţionat Veronica Malcoci, director general al GRAWE Carat.

„Urmărind strategia de diversificare a produselor bancare şi oferire de servicii inovative, Mobiasbancă a lansat serviciul Mobias Asigurări pentru a acoperi toate nevoile financiare (inclusiv cele de asigurări) şi a oferi protecţie clienţilor şi familiilor acestora. Astfel, clienţii beneficiază de două produse: cele bancare şi de asigurări (asigurare de accidente, de bunuri, CASCO, RCA şi Carte Verde) în acelaşi loc. Clienţii sunt interesaţi de produsele noi şi aprecia­ză avantajele acestora”, a subliniat Cristian Lîsîi, şef al Departamentului Strategie şi Marketing la Mobiasbancă.

Bancassurance – un produs ce acoperă nevoile financiare

Managerul companiei GRAWE Carat Asigurări afirmă că banc­assurance este o oportunitate nouă pentru clienţii din Republica Moldova. „Rezultatele la şase luni de la lansarea produsului arată că putem fi optimişti în privinţa încrederii pe care clienţii încep să o dezvolte faţă de acest produs. Suntem încă la început de drum, dar am înregistrat un număr considerabil de contracte şi aceasta ne dă încredere să mergem înainte pe acest drum şi să ne gândim la noi posibilităţi de dezvoltare”.

Noţiunea de “bancassurance” a fost introdusă în R. Moldova în anul 2012, când au fost operate modificări la Legea cu privire la asigurări. Astfel, băncilor, asociaţiilor de economii şi împrumut, dar şi organizaţiilor de microfinanţare li s-a permis să facă intermedieri în asigurări, în baza unui contract de parteneriat cu o companie de asigurări.

„La prima etapă ne-am propus să ne axăm pe serviciile oferite persoanelor fizice, pentru că această categorie de clienţi, în comparaţie cu persoanele juridice, este mult mai vulnerabilă şi necesită protecţie mai mare contra unor evenimente imprevizibile. Astfel, orice situaţie neprevăzută s-ar întâmpla în viaţă, cum ar fi un accident, ne dorim ca clienţii Mobiasbancă să fie protejaţi de grijile în plus pentru achitarea ratelor lunare ale creditului, inclusiv să scutim şi familia acestora de această obligaţiune financiară pe perioada reabilitării după accident. Iar bancassurance este tocmai serviciul care oferă plusul de siguranţă necesar, atât de important chiar din momentul luării deciziei despre contractarea unui împrumut bancar. Deşi este un serviciu recent lansat, atestăm deja o dinamică pozitivă de vânzare a produselor de bancassurance în cadrul serviciului Mobias Asigurări”, susţine şeful de Departament de la Mobiasbancă.

Bancassurance, puţin cunoscut

Potrivit directorului general al GRAWE Carat, noţiunea “banc­assurance” este încă puţin cunoscută publicului nostru şi este datoria GRAWE Carat şi Mobiasbancă să explice clienţilor beneficiile pe care acest tip de produse şi acest mod de distribuţie le poate oferi.

Banc­assurance poate fi definit drept acea componentă care înglobează toate tipurile de avantaje pe care clientul le poate obţine din relaţia cu banca şi compania de asigurări. Cu cât aceste avantaje sunt înţelese mai bine, cu atât bancassurance devine un canal de distribuţie mai utilizat. Orice client care doreşte să achiziţio­neze noul produs de bancassurance poate avea garanţia unor servicii de înaltă calitate, beneficiind, totodată, de costuri reduse. Rapid şi eficient clientul poate încheia asigurarea bunului gajat şi o asigurare în caz de accidente.

Riscurile pe care le poate acoperi asigurătorul sunt multiple, iar clientul alege acoperirea pe care şi-o doreşte şi care se potriveşte cel mai bine nevoilor sale.

Desigur, specializarea principală a Grupului GRAWE se referă la asigurările de viaţă – pe scurt, acestea oferă clienţilor un nivel suplimentar şi necesar de securitate financiară şi garanţia unui viitor independent. Fiecare dintre noi este expus unui anumit risc, iar asigurarea de viaţă înseamnă, în esenţă, asumarea conştientă a acestuia.

Pentru asigurările de bunuri, lista acoperirilor cuprinde ca riscuri principale: incendiu, explozie, fenomene ale naturii (furtună, grindină, inundaţie, cutremur, alunecare de teren etc.), scurgerea apei din conducte, furt, tâlhărie, vandalism ş.a.

Pentru asigurările de accident, cele mai importante riscuri acoperite sunt: deces, invaliditate, fracturi, spitalizare etc., a precizat Veronica Malcoci.

Creditele de consum cu asigurare mai avantajoase decât cele fără asigurare

Întrebat în ce proporţie contractarea serviciului bancassurance determină majorarea ratei dobânzii bancare, Cristian Lîsîi a menţionat că Mobiasbancă şi-a propus să protejeze la maxim clienţii săi şi familiile acestora în cazul situaţiilor mai puţin plăcute, iată de ce îşi încurajează clienţii să beneficieze de asigurare de accidente în condiţii speciale, rata dobânzii la creditele de consum cu asigurare de accidente inclusă fiind mai avantajoasă decât cea pentru creditele fără asigurare.

Oficialul de la Mobiasbancă a subliniat că rata dobânzii la credite se stabileşte individual pentru fiecare client, în funcţie de mai mulţi factori (inclusiv istoria creditară pozitivă). „Invităm toţi doritorii de a contracta un credit să se adreseze la filialele băncii pentru a afla orice detaliu i-ar interesa, pentru a obţine o consultaţie profesionistă şi a profita de oportunitatea de a contracta două produse – credit şi asigurare – într-o singură locaţie”, a spus Cristian Lîsîi.

Totodată, el a afirmat că la baza încheierii contractelor de asigurare de accidente stă determinarea gradului de risc care are legătură directă cu profesia/ocupaţia persoanei asigurate, respectiv, şi valoarea primei de asigurare variază în funcţie de acest factor.

Un alt factor care influenţează valoarea primei de asigurare reprezintă riscurile, pe care clientul doreşte să le includă în contractul de asigurare. La această etapă consilierul băncii, împreună cu clientul, determină riscurile de care anume acest client are nevoie să se protejeze, a mai spus reprezentantul Mobiasbancă.

La rândul său, managerul GRAWE Carat susţine că atunci când creează un produs bancassurance, cei doi parteneri – banca şi asigurătorul – iau în considerare nevoile specifice ale clienţilor care se adresează direct băncii. Aceştia au nevoie de carduri, credite şi instrumente specific bancare, la care să se adauge la costuri mici asigurări simple ce acoperă principalele riscuri – deces şi invaliditate.

„Suntem conştienţi că un astfel de client doreşte să beneficieze eficient, comod şi rapid de pachetul de produse ce-i este pus la dispoziţie, având totodată garanţia unor standarde înalte de siguranţă, calitate şi consiliere profesionistă”, a adăugat Veronica Malcoci.

Oportunităţi pentru viitor

De pe urma parteneriatului dintre bancă şi asigurător au de câştigat atât clienţii, cât şi băncile, care îşi vor putea majora portofoliul de credite acordate, dar şi companiile de asigurări, care au posibilitatea să-şi sporească numărul de clienţi.
Cei doi parteneri, GRAWE Carat şi Mobiasbancă, afirmă că sunt determinaţi să ofere servicii care să contribuie la satisfacţia şi confortul maxim al clienţilor.

Lansarea unui produs sau serviciu presupune o analiză largă a necesităţilor pieţei. La moment suntem la etapa de analiză şi conformându-ne acestor necesităţi vom lansa şi noile produse/servicii care vor fi apreciate de către clienţii noştri. „Atunci când clientul înţelege că poate primi mai multe servicii atât financiare, cât şi de asigurare simultan, economisind timp, efort şi bani, atitudinea acestuia este una pozitivă”, este de părere Cristian Lîsîi.

Aceeaşi sursă a subliniat că parteneriatul de colaborare a fost încheiat pentru a oferi servicii bazate pe profesionalism şi stabilitate, Mobiasbancă şi compania de asigurări GRAWE Carat fiind două companii internaţionale cu renume, care împărtăşesc valori comune şi aplică standarde înalte în calitatea deservirii clienţilor. „Vom continua să evoluăm la acest capitol, adaptându-ne cerinţelor şi necesităţilor clienţilor noştri”, a conchis şeful de Departament de la Mobiasbancă.

În context, directorul general al GRAWE Carat Asigurări a afirmat că activitatea companiei se bazează pe efortul de a obţine şi cultiva încrederea clienţilor şi respectul concurenţei în condiţiile climatului economic local. „Ne fundamentăm existenţa pe câteva criterii esenţiale: încredere, profitabilitate, înţelegerea necesităţilor locale şi acestea vor conduce în timp la un portofoliu de clienţi satisfăcuţi, ce beneficiază de produse de asigurare moderne, corect structurate tehnic şi competitive”.

În opinia managerului companiei de asigurări, parteneriatul cu instituţiile bancare este unul strategic pentru compania GRAWE Carat, fiind o direcţie modernă pentru care este normal să fie menţinut interesul şi în viitor. „În acest moment compania noastră are deja colaborări cu patru instituţii bancare, iar experienţa de până acum ne face să dorim să dezvoltăm şi alte noi parteneriate”.

Luând în considerare fluxul important de clienţi care au contact cu instituţiile bancare, GRAWE Carat îşi propune să dezvolte mai multe produse de tip bancassurance. „Aceste produse ar putea promova în viitor mai mult asigurările de viaţă care reprezintă cea mai înaltă formă de grijă pe care o persoană o poate avea faţă de ea însăşi şi faţă de familie – una este să protejezi o casă, o maşină sau un business şi altceva este să te preocupi de siguranţa familiei şi de propriul viitor”, a concluzionat Veronica Malcoci.

Capital Market