Cezara Kolesnik: artistul de azi e un nomad

Cezara Kolesnik este pictorița care poartă imaginea copilăriei în două țări francofone – Franța și Belgia

Ne tot convingem zi de zi că talentul nu are hotare, mai cu seamă în artă. Cezara Kolesnik este pictorița care poartă imaginea copilăriei în două țări francofone – Franța și Belgia. Și-a deschis propriul atelier unde își cizelează stilul pictând tablouri rupte din copilărie și ilustrații pentru cărți.

 

  • Dosar

Nume, Prenume: Cezara Kolesnik
Data nașterii: 4 septembrie 1980
Locul nașterii: Cornești, Ungheni
Studii: IESA, Paris, specializare Piața de artă și expertiză sec. XIX-XX, Universitatea din Sorbona, Paris, Franța; Master Istoria Artelor Contemporane, Universitatea din Burgogne, Dijon, Franța
Domeniu: artă, pictură
Realizări: pictură, ilustrații, atelier de pictură în Belgia
Website: www.cezarakolesnik.com

 

  • Relația mea cu pictura a început încă în copilărie

Era ocupația mea preferată de a desena aproape pe toate suprafețele și toate hârtiile albe din casă. Desigur, a fost și influența unor artiști moldoveni, ai căror ateliere le vizitam cu părinții. Momentan mă regăsesc perfect în stilul creat de mine.

 

  • Mă preocupă mult subiectul memoriei, al copilăriei, al timpului

Picturile mele desigur s-au schimbat cu timpul și tehnic și tematic. Multe lucruri s-au clarificat, s-au cizelat într-un fel, altele au dispărut lăsând loc pentru ceva nou. Cred că fiecare artist trece prin perioade de creație intensă și prin perioade de „renaștere”. Între aceste perioade există colapsuri de timp în care se gândește mai mult decât se creează. Ce observ eu în picturile mele este faptul că am reușit să simplific subiectul, să elimin toate detaliile, să las spectatorului doar ceea ce vreau eu să-i arăt.

 

  • Pictura mea a devenit poate mai „frontală”, adică cumva mai simbolică

Mi-am dorit acest lucru, fiindcă arta trebuie să fie accesibilă. Accesibil nu înseamnă că fiecare va înțelege același lucru, accesibil înseamnă că oricine poate înțelege, depinde doar de nivelul său de sensibilitate. De asta îmi propun să lucrez asupra culorii și a formelor simple, armonioase, a subiectelor legate de copilărie, fiindcă în asta ne putem regăsi indiferent de origini.

 

  • Franța a dat lumii mulți maeștri si mulți maeștri au plecat la Paris

Acest fenomen este foarte vizibil mai ales la începutul secolului XX, datorită faptului că Parisul era un nucleu artistic și intelectual. Astăzi lucrurile stau puțin altfel. Noi trăim într-o epocă a mondializării, nu mai este un nucleu, ci mai multe poluri, care atrag artiștii din întreaga lume. Artistul de azi e un nomad care nu mai are nevoie de un loc anume pentru a crea. Astăzi sunt vizibili cei care călătoresc și își expun lucrările peste tot unde e posibil.

 

  • Artistul poate aparține unui spațiu cultural, dacă asta e tema lui, dar poate crea și chestii mult mai detașate de folclor sau tradiții culturale

Orice artist e influențat de mediul în care trăiește și evoluează.  Să găsești drumul tău în miile de căi posibile acesta, de fapt, este sensul creației și specificul fiecărui creator.

 

  • Nu, nu-mi e greu să mă despart de lucrările mele

Eu creez pentru oameni și mă bucur când picturile pleacă la cineva care va trăi cu ele și se va bucura.