Daniela Fantaziu: AliveShoes este prima în lume comunitate independentă de producere a încălţămintei

Daniela este o tânără activă, care pe lângă faptul că are studii superioare internaţionale, a cooperat timp de patru luni cu start-up-ul italiano-olandez AliveShoes

În cadrul companiei a colaborat cu designerii începători din toată lumea, construind o comunitate cu cei mai buni şi oferindu-le acestora suport informaţional necesar.

 

  • Dosar

Nume, Prenume: Daniela Fantaziu
Data naşterii: 27 Iunie 1992
Locul naşterii: Chişinău, Moldova
Studii: Licență în Jurnalism, MA în Dezvoltare Internaţională în Economie și Politică
Domeniu: Start-ups, Branding și Fashion Design
Realizări: a făcut parte din echipa de Community Management în proiectul AliveShoes

 

  • AliveShoes este prima în lume comunitate independentă de producere a încălţămintei

La baza proiectului stă ideea că oricine poate deveni designer. De obicei sunt persoane care şi-au dorit să devină designeri de când erau mici, dar au ales altceva. Echipa AliveShoes le oferă acestor designeri în devenire instrumentele necesare pentru a-şi face design-ul propriilor pantofi. Echipa principală se află în regiunea La Marche, în Italia, care mai este numita şi „Valea Pantofilor” (Shoe Valley). In start-up, la moment, sunt angajate peste 20 de persoane din ţări diferite ca Olanda, Portugalia, România, Ucraina și SUA. Este un proiect revoluţionar, care va schimba experiența clienţilor online. In secolul 21, când consumerismul industrial este adus la extremă, majoritatea consumatorilor au nevoie de legătură şi experienţă personală cu un anumit brand - cu cât mai unic este produsul oferit, cu atât mai mult vor consuma. Individualitatea, pe care o promovează AliveShoes, în acest sens, este cheia spre succes.

 

  • La AliveShoes interacţionăm cu toţi designerii de pe platformă, dar scopul final era să-i descopăr pe cei mai talentaţi şi să facem o comunitate cu ei

AliveShoes este un proiect global, care se axează pe SUA, Uniunea Europeană și ţările emergente asiatice. Acum sunt peste 40.000 de designeri, însă oricât de globală nu e compania, era nevoie de construit un nucleu offline și regional. Selectarea eficientă ne-a ajutat să facem un nucleu de designeri, care să ridice proiectul AliveShoes pe treapta următoare. Evident, din moment ce oricine poate fi designer de încălţăminte, numărul celor buni şi a celor de succes este mult mai mic. Pentru a fi un designer de succes pe online îţi trebuie abilităţi complet diferite de acele din offline – şcoala de design nu contează, pentru că cineva îţi va face pantofii. Cel mai important este să poţi să fii un vânzător bun şi să ştii din toate câte puţin: branding, marketing, sales şi social media awareness. Dar baza tuturor lucrurilor este timpul – cu cât mai mult investeşti cu atât mai repede va veni succesul.

 

  • Job-ul de la AliveShoes m-a învăţat, în primul rând, să înţeleg cum funcționează un start-up

Am citit, dar nu simţisem cum e să fii cu adevărat în mijlocul acţiunii. Intr-un start-up lucrurile evoluează foarte repede, iar asta îţi creează obişnuinţa de a te informa mereu, pentru a te autodezvolta şi, incidental, pentru a îmbunătăţi compania. Am avut o echipă puternică formată din oameni din ţări diferite – unde nu erau bariere de rasă, limbă sau condiţie socială. Online-ul te învață să treci peste aceste bariere ridicole. La AliveShoes am înţeles cu adevărat ce înseamnă accente diferite, mod de viață şi de înţelegere diferit. Însă m-am convins că mă simt cel mai bine atunci, când lucrez într-un mediu internaţional.

 

  • În Moldova avem puţini designeri de încălţăminte, căci în realiile noastre este destul de greu să oferi o combinaţie de calitate şi design inovator

In primul rând, nu avem o facultate bună de design: majoritatea celor ce fac design de  încălţăminte în Moldova o fac pentru că au învăţat meșteşugul de la altcineva şi ulterior l-au îmbunătăţit experimentând. În al doilea rând, preţul unei astfel de combinaţii (calitate-design) ar fi foarte înalt pentru posibilităţile financiare mediocre ale populaţiei Moldovei – un produs fashion 100% Made in Moldova ar costa scump în corelaţie cu salariile medii pe care le avem. În Moldova sunt designeri talentați, de exemplu designerul autohton Valentin Frunză, care face pantofi din piele, în opinia mea – absolut superbi. Dar pantofii lui sunt destul de scumpi, pentru că el nu face încălţăminte pentru mase. El face pantofi din plăcere pentru o nişă restrânsă de consumatori. Nu îl cunosc personal pe Valentin Frunză, dar văd că depune mult suflet în ceea ce face – un astfel de produs nu poate fi comparat cu cel de la fabrică.

Când faci ceva cu pasiune, ai succes. Un astfel de drive aş vrea să văd mai des la designerii moldoveni, pentru că ai noştri sunt capabili.