Dorin Lupașcu despre Boardshop și sporturi extreme

Deși sunt considerate traumatice, sporturile extreme sunt o bună sursă de venit. Cel puțin așa susține Dorin Lupașcu, tânărul care e reușit să-și monetizeze pasiunea față de skateboarding

Avem un corp interesant, care depinde într-o anumită măsură de adrenalină, cel puțin așa susțin experții. Sporturile extreme sunt o soluţie bună de cele mai multe ori. Deși sunt considerate traumatice, sporturile extreme sunt o bună sursă de venit. Cel puțin așa susține Dorin Lupașcu, tânărul care e reușit să-și monetizeze pasiunea față de skateboarding.

 

 

 

  • Dosar

Nume, Prenume: Lupașcu Dorin
Data nașterii: 10 ianuarie 1991
Locul nașterii: Chișinău
Studii: Business Management și Finanțe la Huddersfield Univesity
Realizări: Proprietar al unicului skate-shop din țară: Boardshop.md

 

  • De când mă țin minte eram pasionat de sporturile extreme

Încercasem mountain biking-ul, aggressive rollerblading-ul și skateboarding-ul, iar ultimul m-a impresionat cel mai mult. Mă atrage în special prin cultura și lifestyle-ul său. Cu părere de rău, la momentul în care am simțit gustul acestui sport, la noi în țară nimeni nu se ocupa cu comercializarea brand-urilor implicate în această industrie. Drept urmare nu aveam de unde să îmi cumpăr echipamentul necesar.

Aveam 16 ani când m-am hotărât să îmi fac un card bancar și să aduc la comandă produse pentru skateri. Am reușit să îmi câștig primii bani de buzunar și să devin puțin mai independent din punct de vedere financiar. Am lucrat așa timp de un an, după care au început să apară și primii concurenți. În acel moment m-am gândit că ar fi bine să trec la o nouă etapă și anume să deschid la noi, în Chișinău, un magazin specializat în skateboarding și alte sporturi extreme.

 

  • Părinții sunt cei care mi-au susținut financiar inițiativa

Am făcut calcule și am studiat puțin piața. Au urmat luni întregi de convorbiri cu brand-urile străine în încercarea de a-i convinge să-mi ofere distribuția exclusivă pe teritoriul Republicii Moldova. Asta a fost singura metodă de a mă diferenția de concurenți.

Primul magazin specializat în domeniu a fost deschis pe data de 3 mai 2009.

Nu e greu să gestionezi un astfel de business. Sporturile extreme sunt pasiunea mea, o fac din plăcere, iar pe lângă asta mai câștig și bani. Dar nu este nici ușor, pentru că fiecare afacere își are provocările sale. Nu este o afacere tipică, deci pentru a o promova și a o dezvolta încerc să gândesc diferit. Aici soluțiile ordinare nu funcționează.

 

  • În fiecare an înregistrăm o creștere stabilă a afacerii

Tinerii devin din ce în ce mai interesați de acest sport. Însă cred că cel mai mare salt în vânzări îl vom înregistra când se va deschide un skate-park public. Recunosc, este un proiect la care lucrăm la moment.

În acești cinci ani de activitate, clienții s-au schimbat foarte mult. Stilul de îmbrăcăminte al skateri-lor a devenit unul mainstream, ceea ce ne-a adus clienți care nu sunt neapărat implicați în skateboarding. Clienții noștri sunt preponderent tineri, cu vârsta cuprinsă între 13 și 25 ani, social activi și care doresc să se evidențieze.

Ce vreau să le transmit tinerilor este faptul că dacă sunteți convinși că aveți o idee bună – acționați! Indiferent dacă veți avea succes sau nu, veți căpăta experiență și un set de abilități, care de multe ori nu le veți putea obține în instituțiile educaționale. Nu așteptați ca altcineva să realizeze visul vostru.