Eliza Mămăligă și afacerea sa dulce ca mierea

În primul rând, „Dulce Plai” este un proiect social de promovare a beneficiilor mierii, apoi o afacere care poate să-ți susțină financiar toate proiectele

Nu și-a dorit o afacere care să-i aducă milioane, dar care să-i aducă plăcere. Printr-o tradiție de familie, a ales se ocupe cu apicultura, și dacă părinții ei țineau dulcele elixir doar în zona Ungheniului, atunci Eliza Mămăligă a reușit să creeze un brand și să exporte mierea în UE. Afirmă că, în primul rând, „Dulce Plai” este un proiect social de promovare a beneficiilor mierii, apoi o afacere care poate să-ți susțină financiar toate proiectele pe care entuziasmul ei cu greu le trece cu vederea.

 

  • Dosar

Nume, Prenume: Eliza Mămăligă
Data nașterii: 7 aprilie 1989
Locul nașterii: Todirești, Ungheni
Studii: facultatea Finanțe și Bănci, ASEM, The Do School, Germania
Domeniu: antreprenoriat
Realizări: proprietara „Dulce Plai”, antreprenor în apicultură

 

  • În familia mea, apicultura are o tradiție de 30 de ani

Tatăl meu a fost apicultor, astfel mierea a fost mereu prezentă în casa noastră, iar în grădină dintotdeauna am auzit albini bâzâind. Acum lucrez împreună cu Gheorghe, care este apicultor la „Dulce Plai”, și, de asemenea, sunt implicați mama și frații mei. Încercăm să ne împărțim potrivit rolurile, astfel eu mă ocup de administrare, relații cu clienții și coordonarea proiectelor sociale, mama este contabil, iar Gheorghe se ocupă de albini și producere.

 

  • Dulce Plai este o afacere socială

Misiunea noastră este să facem oamenii să înțeleagă cât de importante sunt albinele ca și polenizatori pentru conservarea naturii, cum prin apicultură putem contribui la dezvoltarea satelor noastre și cât de benefic este consumul produselor apicole. Contribuim la crearea unei noi generații de consumatori responsabili, care conștientizează ce impact au banii pe care îi cheltuiesc zilnic. Facem asta prin proiectul „Să învățăm de la albinuțe”, o scenetă pe care o jucăm în școli și la evenimente publice, dar și on-line în format video. Un alt proiect al nostru este „Forumul Tinerilor Apicultori”, care a demarat recent.

 

  • Prin Dulce Plai se înțelege o mare dorință și efort de a face lucrurile spre binele consumatorului, dar și a mediului

Aceasta înseamnă implicare activă în dezvoltarea durabilă a Moldovei, oameni în care poți avea încredere, idei inovative. Ne dorim să fie brand-ul nostru, nu doar un nume și un logo frumos creat. 

În prezent gama de produse „Dulce Plai” include miere polifloră și de salcâm ambalată în cantități variate, lumânări decorative din ceară curată, seturi-cadou: miere și ceai de mușețel, miere în faguri și miere cu miez de nucă. Produsele pot fi gustate și cumpărate la târguri, festivaluri și expoziții pe tot parcursul anului. Prețul unui kilogram de miere variază între 60 și 90 de lei în dependență de tipul acesteia și ambalajul solicitat.

 

  • Clienții noștri sunt persoane, familii și organizații, care conștientizează valoarea produselor apicole și necesitatea susținerii dezvoltării sectorului apicol și afacerilor din mediul rural

Noi ne cunoaștem personal toți cumpărătorii. Noi nu facem comerț clasic. Facem schimb de valori, oferim produse naturale, benefice consumatorului și siguranță că investiția lor merge în activități de dezvoltare a unei afaceri rurale și în proiecte sociale care au menirea de a promova rolul albinelor. În schimb primim susținerea și încrederea care ne mișcă înainte și astfel impactul pozitiv al întreprinderii „Dulce Plai” se multiplică.

 

  • O parte din mierea „Dulce Plai” este exportată în UE, deoarece consumul de miere este încă mic în Moldova

Îmi vin în cap o sumedenie de idei și întâlnesc oameni minunați și vreau să mă implic și să ajut oriunde cred că aș fi de folos și timpul nu stă pe loc. Mi-e greu să fiu peste tot unde vreau. Dar așa simt intensitatea și frumusețea vieții.