Igor și Alexandr Luchianov despre brandul „Et Cetera”

Doi frați au înființat o mică fabrică vinicolă la sudul Moldovei și produc vinuri sub brandul „Et Cetera”, cunoscut de amatorii locali și internaționali de vinuri

Consumatorii „Et Cetera” sunt foarte diverși ca vârstă, venit și naționalitate. Scopul fondatorilor este promovarea culturii consumării vinurilor care, după părerea lor, în Moldova abia începe să fie popularizată.
 

 

 

Nume, Prenume: Igor Luchian
Data nașterii: 28.08.1972    
Studii: superioare nefinisate
Domeniu: antreprenoriat
Realizări: creatorul brandului de vin „Et Cetera” popular în Moldova și peste hotare

 

Nume, Prenume: Alexandr Luchian
Data nașterii: 01.01.1969  
Studii: superioare nefinisate
Domeniu: antreprenoriat
Realizări: creatorul brandului de vin „Et Cetera” popular în Moldova și peste hotare

 

Alexandr

  • Ideea creării și organizării unei fabrici vinicole în Moldova mi-a apărut când eram în SUA

La începutul anilor '90 noi am plecat să muncim în SUA. Ne-am aranjat foarte bine, lucram în domeniul jocurilor de noroc. În unul din concedii ne-am întors în Moldova, iar la întoarcere am adus cu noi câteva feluri de vin moldovenesc și le-am propus colegilor să le degusteze. Gustând vinurile noastre englezii, care sunt niște somelie înnăscuți, ne-au dat de înțeles, foarte tacticos, că calitatea vinurilor lasă de dorit. Pe atunci nu înțelegeam mai nimic în vinuri, știam doar că Moldova este o țară vinicolă, de aceea cuvintele colegilor mei m-au decepționat. Din acel moment am călătorit mult și în fiecare țară gustam vinurile locale, pentru a înțelege ce înseamnă un vin bun și cum acesta ar trebui să fie.

 

  • Am început să diferențiez brandurile internaționale și să apreciez calitatea vinului după aromă și gust

Am vrut să învăț activitatea vinicolă la una din universitățile din America. Dar unele circumstanțe m-au determinat să mă întorc în Moldova. În Moldova am decis să plantăm viță-de-vie și ulterior să înființăm producția de vinuri. În 2003 am înregistrat marca comercială „Et Cetera”. Împreună cu Igor am investit bani în procurarea pământului, am plantat vița-de-vie și foarte pașnic am început să creștem poamă. Prima roadă, în 2005, am vândut-o și ne-am lăsat doar câteva tone pentru producerea a 3000 de sticle de vin. Doi ani mai târziu am început construcția fabricii. Încă peste 3 ani am primit licența pentru producerea și comercializarea vinurilor. Acum producem în jur de 100000 de sticle pe an.

 

  • De la bun început am distribuit responsabilitățile: eu supervizez procesul de producție, iar Igor se ocupă de logistică și vânzări

Eu gestionez procesul de producție, de la creșterea viței-de-vie până la ultima etapă de turnare prin sticle. Cunosc foarte superficial instrumentele de vânzare și nu cred că aș putea convinge pe cineva să cumpere produsul meu. Dar, de fapt, vinul bun e ca un tablou bun, nu are nevoie de reclamă. Dar, pentru ca un vin bun să nimerească în mâinile unui om care l-ar putea aprecia, brandul trebuie să fie recunoscut. Iar aici nu putem face nimic fără un marketing bun. Igor este comunicabil și foarte ușor predispune oamenii la interacțiune cu el. Una din metodele de promovare este organizarea diferitor evenimente tematice, care popularizează brandul nostru. Igor, în linii mari se ocupă de căutarea clienților și negocierea condițiilor de colaborare.

 

Igor

  • Vinurile Et Cetera apar pe piață cu 2 tipuri de etichete

Etichetă din categoria mass-market - vinuri ieftine, care se vând în supermarketuri; eticheta premium - vinuri relativ scumpe, care se vând în restaurante și sunt exportate. Cu părere de rău statutul de țară vinicolă nu face din Moldova o țară în care este onorată cultura consumului de vin. În ultima perioadă apar tot mai multe tendințe frumoase de popularizare a culturii de consum a vinurilor. După părerea noastră, nu e corect să comercializăm același tip de vinuri în supermarketuri și restaurante. Vinurile din segmentul premium trebuie să fie comercializat în magazine vinicole specializate și în restaurante, și în nici un caz în supermarketuri. O parte din producția noastră este exportată în Anglia, Germania, Letonia, China și SUA.

 

  • Pentru popularizarea culturii de consum a vinurilor organizăm evenimente anuale

În luna septembrie a fiecărui an invităm toți doritorii să viziteze fabrica noastră, în timpul sărbătorii vinului. În cadrul evenimentului, încercăm să îmbogățim cultura vinicolă a populației țării: le povestim despre procesul de producție și le arătăm cum se desfășoară acesta, permițându-le să participe în unele etape ale acestuia. De asemenea, oaspeții pot degusta anumite soiuri de vin, fiind ghidați de Alexandru. La sfârșit organizăm o mică petrecere cu DJ. Anul acesta planificăm să mai organizăm un eveniment la fabrică. Acesta va fi dedicat operei lui Vladimir Vîsoțkii. Doar imaginați-vă, cât de plăcut va fi să auzi poeziile acestui mare poet, interpretate de barzii contemporani, fiind înconjurat de plantația de viță-de-vie și degustând vin.

 

Video