Atenție la tentativele de escrocherii

26 Jan 2021
Stimați clienți,
 
În ultima perioadă s-au intensificat cazurile de fraudă, care urmăresc obținerea datelor aferente cardurilor bancare, atât prin intermediul rețelelor de socializare, apeluri telefonice, cât și a site-urilor de comercializare a bunurilor (999.md, Makler.md etc.). 
 
După ce infractorii obțin datele solicitate, aceștia intră în posesia mijloacelor bănești și efectuează transferuri de tip P2P sau alte tranzacții frauduloase, prejudiciind astfel deținătorii de card. 
 
În alte cazuri, escrocii se pot prezenta drept reprezentanți ai Băncii sau ale altor companii recunoscute, și transmit mesaje cu solicitări ce  implică oferirea datelor cardului Dvs. bancar, sub diverse pretexte.
 
Astfel, Vă îndemnăm să manifestați maximă prudență și să tratați cu suspiciune:
 
1. Apelurile primite (prin telefon, rețele de socializare: Viber, WhatsApp, Telegram etc.) de la presupuși reprezentanți ai Mobiasbanca – OTP Group, Securitate Bancară sau Banca Națională a Moldovei, care sub pretextul necesității de a bloca cardurile de plată, ca urmare a unor presupuse tentative de tranzacții frauduloase, solicită datele cardurilor de plată ale deținătorilor.
 
2. Apelurile sau mesajele primite de la potențialii cumpărători ai produselor plasate pe site-uri de comercializare a bunurilor (999.md, Makler.md)
 
3. Alte scheme de fraudă precum: participarea la tombole, procurarea produselor online la preț redus, sondaje, concursuri din numele Băncii sau ale altor companii recunoscute. 
 
Angajații Mobiasbanca - OTP Group, NU apelează și NU solicită niciodată prin rețele de socializare ori alte canale de comunicare, date confidențiale ale cardului (codul CVV2/CVC2, data expirării, soldul contului) sau parole de securitate primite prin SMS, de aceea:
 
- NU oferiți nimănui și sub niciun pretext, parolele de unică utilizare, datele cardului sau alte informații confidențiale, chiar dacă aceștia se prezintă drept angajați ai băncii!
 
- Fiți vigilenți și tratați cu suspiciune orice apel prin care vi se solicită date personale, chiar dacă numărul de telefon sau logotipul seamănă cu cel al Mobiasbanca – OTP Group.  Întrerupeți apelul și anunțați imediat Banca.
 
În cazul în care ați fost victima tentativelor de fraudă, păstrați detaliile schemei de înșelăciune (mesajele, apelurile, print screen-uri) și informați imediat reprezentanții băncii printr-un apel  la Call Center 022 256 456  și solicitați blocarea cardului. 
 
Pentru mai multe detalii accesați acest link: https://site.mobiasbanca.md/securitate_carduri