Atenție la tentativele de escrocherii online

13 Nov 2020
Actualizare 13.11.2020
 
O nouă formă de fraudă a fost înregistrată recent.
 
Escrocii, utilizând numele băncii, îndeamnă utilizatorii rețelelor de socializare să participe la un sondaj, în schimbul unui premiu bănesc, pe care banca l-ar transfera în contul clientului după completarea chestionarului.
 
În procesul de completare al formularului, escrocii solicită datele cardului, data expirării, CVV/CVC și parola 3D SecureCode. 
 
Vă reamintim că banca nu organizează astfel de sondaje și nu solicită datele personale ale clienților.
 
Vă rugăm să fiți vigilenți și să nu dați curs acestor falsuri, deoarece riscați să deveniți victima acestei fraude.
 
 
 
 
 
 
Stimați clienți,
 
Mobiasbanca – OTP Group vă îndeamnă să manifestați maximă prudență, în cazurile de fraudă a cardurilor bancare, ce pot apărea prin intermediul rețelelor de socializare (Facebook, Odnoklassniki, Viber, WhatsApp) și prin intermediul anunțurilor plasate pe site-uri de comercializare a bunurilor (ex. 999.md, makler.md, etc.).
În cele mai frecvente cazuri, infractorii folosesc anunțuri din numele Mobiasbanca, sau ale altor companii recunoscute pentru a vă îndeamnă să participați la tombole, sondaje, concursuri, procurarea produselor online la un preț redus.
 
Infractorii iau legătura cu deținătorii de card ai Băncii prin rețelele de socializare și aplicațiile de mesagerie mobilă, creează conturi-clonă ale utilizatorilor de rețele de socializare (Odnoklasniki, Facebook, etc.) și transmit mesaje cu solicitarea de a le fi oferite detalii privind cardul bancar, sub diverse pretexte. Aceștia solicită datele complete ale cardului bancar (PIN, codul CVV2/CVC2, data expirării, codul de autorizare securizat 3D expediat prin SMS), ca ulterior, prin platformele de e-commerce și transfer P2P, să efectueze tranzacții frauduloase, cu decontarea sumelor din contul de card ale clienților Băncii.
Pentru a preveni situațiile de fraudă, vă recomandăm:
- Nu comunicați nimănui numărul cardului, codul CVV2/CVC2 sau oricare altă parolă de unică folosință recepționată de la bancă pentru autorizarea unei plăți;
- Evitați divulgarea informației confidențiale prin telefon și alte mijloace de comunicare;
- În cazul recepționării mesajelor prin intermediul  rețelelor de socializare, îndeosebi de la persoane apropiate, care doresc să vă transfere sume de bani sau să utilizeze cardul Dvs., neapărat luați legătura direct (ex. prin apel telefonic) cu persoana care dorește să transfere banii și clarificați situația in detaliu;
- Evitați accesarea link-urilor suspecte din email-uri, rețele de socializare, programe de transmitere a mesajelor instant. Mai ales în cazurile în care se solicită introducerea datelor personale sau a informațiilor de pe card;
 
Atenție! Pentru efectuarea unui transfer de bani la cardul Dvs. bancar, persoana care efectuează transferul are nevoie doar de numărul de card (indiferent de țara de proveniență sau destinatară). În cazul în care sunteți îndemnat să divulgați date bancare confidențiale, fie pentru ridicarea unui câștig, a unei recompense sau transfer etc., fiți vigilenți deoarece puteți deveni victima escrocilor!
Vă recomandăm să utilizați opțiunile de activare a serviciilor MobiasSMS, eMobias, pentru a avea acces 24/24 la informații despre fondurile proprii și mesaje de notificare pe telefon, imediat ce s-a înregistrat vreo operațiune pe contul/cardul bancar.
În cazul în care ați fost victima tentativelor de fraudă, păstrați detalii privind schema de înșelăciune (mesajele, apelurile preluate de la infractori),  informați imediat banca sau apelați Call Center: + 373 (22) 256 456, serviciu activ 24/7 și solicitați blocarea cardului.
Pentru mai multe detalii, accesați: https://site.mobiasbanca.md/securitate_carduri