Atenție la tentativele de escrocherie online

24 Sep 2020

Stimaţi Сlienţi,

În perioada pandemiei s-au intensificat tentativele de fraudare a cardurilor de plată, pe Internet şi prin telefon. Infractorii profită de neatenția deţinătorilor de card şi obţin, prin înşelăciune, date personale sau confidenţiale. 

Deţinătorii de card pot primi mesaje prin care sunt anuntați că au câştigat la o loterie, sunt îndemnați să procure produse online la un preț redus, fie sunt “norocoșii câștigători“ ai premiilor oferite de aplicațiile de mesagerie Viber, Facebook Messenger, WhatsApp. Odată ce utilizatorii accesează linkul spre care duce un astfel de anunț, pentru a primi premiile sau donațiile oferite, ei sunt îndemnați să distribuie link-ul tuturor prietenilor și să introducă date personale precum: numele, prenumele, adresa electronică, adresa de livrare, numărul de telefon, etc. La final, utilizatorii sunt îndemnați să introducă datele de pe card (numărul cardului din 16 cifre, data expirării cardului și codul de securitate CVV/CVC, alcătuit din 3 cifre, de pe spatele cardului), precum şi parola de unică folosinţă, recepţionată de la bancă prin SMS sau email, iar apoi să confirme plata.

În acest mod, infractorii obțin datele confidențiale ale cardului și le utilizează ulterior, în mod ilicit, pentru a retrage mijloacele bănești de pe cont.

 

ATENŢIE! Pentru siguranța Dumneavoastră, vă recomandăm să aveţi grijă de informaţiile Dumneavoastră personale și să nu daţi curs unor astfel de solicitări.

 

Vă îndemnăm să:

  • Evitaţi accesarea ferestrelor de tip pop-up și link-urilor din mesaje parvenite de la adrese necunoscute, a linkurilor suspecte din e-mailuri, de pe reţelele de socializare sau din aplicațiile de mesagerie instantă, mai ales în cazurile în care se solicită introducerea datelor personale sau a informaţiilor de pe card,

  • Nu faceți plăți online pe site-urile unor comercianți necunoscuți, dubioși sau fără recomandări de încredere,

  • Nu lăsați cardul bancar la vedere și nu permiteți fotografierea sau copierea acestuia de către persoane neautorizate,

  • Nu divulgați nimănui informațiile Dvs. personale sau detaliile despre cardul bancar (numărul de card, data expirării, numărul PIN, codul de securitate format din 3 cifre, tipărit pe spatele cardului etc.) ca răspuns la emailuri, telefon, mesaje SMS (chiar dacă acestea provin din numele băncii). 

  • Nu utilizați carduri bancare cu solduri mari pentru plățile online. Folosiți în acest scop un card bancar separat, destinat doar plăților pe internet.

 

Vă recomandăm să activați serviciile de gestionare a conturilor la distanță, oferite de Mobiasbanca:

  • Serviciul de SMS banking – un serviciu simplu și eficient care, prin intermediul notificărilor de tip SMS, vă alertează în timp real, despre operațiunile efectuate pe contul/cardul bancar. Dacă nu recunoașteți sau nu ați realizat plata, sunați imediat la Serviciul Call Center, la 022 256 456 și blocați cardul. Mai multe detalii despre serviciul MobiasSMS, aflați aici.

  • Serviciul Internet Banking eMobias, disponibil 24/7, care vă permite să obțineți informații despre conturile Dumneavoastră și să efectuați un șir de operațiuni bancare, oriunde v-ați afla. Detalii aici.

 

În cazul în care ați fost victima tentativelor de fraudă, informați imediat banca sau apelați Serviciul Call Center: +373 (22) 256 456, serviciu activ 24/7 și solicitați blocarea cardului.

Vă rugăm să fiţi vigilenţi şi să respectaţi regulile de securitate a cardurilor bancare.

Pentru mai multe detalii accesați link-ul: https://site.mobiasbanca.md/securitate_carduri