În atenția clienților Mobiasbanca - OTP Group

16 Oct 2020

Stimați clienți,

În perioada pandemiei s-au intensificat cazurile de fraudă, care urmăresc obținerea datelor cardurilor de plată, atât prin intermediul rețelelor de socializare, telefon, cât și a site-urilor de comercializare a bunurilor (999.md, Makler.md etc.).

Deținătorii cardurilor, care plasează anunțuri privind vânzarea unor bunuri pe site-uri ca 999.md, Makler.md, sunt contactați telefonic de către presupuși cumpărători și sub pretextul efectuării plății și/sau avansului pentru bunul care urmează a fi procurat, sunt îndemnați să transmită datele cardurilor de plată, precum coduri de unică utilizare, parole expediate prin SMS, numărul din 16 cifre, codul CVV2/CVC2, data expirării.

După ce infractorii obțin datele solicitate, aceștia intră în posesia mijloacelor bănești și efectuează transferuri de tip P2P sau alte tranzacții frauduloase, prejudiciind astfel deținătorii de card.

În alte cazuri, Infractorii, utilizând numele Băncii sau ale altor companii recunoscute, transmit mesaje cu solicitări de a le fi oferite datele cardului bancar, sub diverse pretexte precum: participarea la tombole, sondaje, concursuri sau procurarea produselor online la preț redus.

Atenție!

Escrocii se pot prezenta drept reprezentanţi ai Băncii sau ai serviciului de Securitate Bancară!

Ei vă informează despre existența unor probleme de securitate, asociate contului bancar sau cardului și solicită în mod urgent informația confidențială despre card.

 

Mobiasbanca – OTP Group vă îndeamnă să manifestați maximă prudență!

  • NU oferiți nimănui și sub nici-un pretext, parolele de unică utilizare, datele cardului sau alte informaţii confidenţiale, chiar dacă aceștia se prezintă drept angajați ai băncii!

  • Fiți vigilenți și tratați cu suspiciune orice apel prin care vi se solicită date personale, chiar dacă numărul de telefon sau logotipul seamănă cu cel al Băncii, sau sunteți contactat de serviciul de Securitate Bancară! Vă recomandăm să întrerupeți apelul și să anunțați imediat Banca.

 

Pentru efectuarea unui transfer de bani la cardul Dvs. bancar, persoana care efectuează transferul are nevoie doar de numărul de card (indiferent de țara de proveniență sau destinatară).

În cazul în care sunteți îndemnat să divulgați date bancare confidențiale, fiți atenți deoarece puteți deveni victima escrocilor!

Dacă ați fost victima tentativelor de fraudă, păstrați detaliile schemei de înșelăciune (mesajele, apelurile) și informați imediat Banca sau apelați Call Center: + 373 22 256 456, serviciu activ 24/7 și solicitați blocarea cardului.

Vă reamintim că, Mobiasbanca – OTP Group nu va solicita niciodată datele cardului şi alte informaţii personale prin telefon, email sau SMS etc.