Sistemul Client-Bancă

Administrarea eficientă a operaţiunilor bancare

Serviciul Client-Bancă reprezinta un instrument de gestiune a conturilor bancare, care va permite stabilirea unei legături permanente cu banca şi efectuarea unei game diverse de operaţiuni fără a mai fi nevoie să vă deplasaţi la sediile unităţilor noastre.

Sistemul Client-Bancă este o aplicaţie tehnică cu functionalităţi complexe, instalată pe calculatorul dvs. (tip sistem de deservire bancară la distanţă – pc-banking), care reflectă într-o soluţie perfectă pentru afacerea dvs.

Avantajele de care beneficiaţi:

  • Costuri reduse - comisioane mai mici faţă de cele aferente operaţiunilor derulate la ghişeu
  • Economie de timp - eliminarea necesităţii deplasării la sediul băncii şi statul la coadă la ghişeul bancar 
  • Controlul conturilor şi operaţiunilor bancare – se obţin informaţiile complete aferente acestora, necesare pentru desfăşurarea activităţii companiei dvs.
  • Uşurinţă în utilizare - mobilitate, rapiditate, interfatare cu alte sisteme contabile
  • Confort şi siguranţă în efectuarea operaţiunilor bancare - se asigură confidenţialitatea datelor şi integritatea tranzacţiilor prin utilizarea semnăturii electronice.

Prin sistemul Client-Bancă puteţi efectua:

  • Operaţiuni de plată în lei realizând transferuri în conturile proprii, în favoarea partenerilor comerciali şi organelor de stat
  • Obţineţi informaţiile necesare derulării activităţii dvs. contabile şi bancare, consultând situaţia conturilor, tranzacţiilor efectuate, extraselor pentru conturile curente deschise la bancă
  • Operaţiuni de schimb valutar utilizând cursurile de schimb valutar mereu actualizate de către bancă (inclusiv operaţiuni de conversie valutară)
  • Operaţiuni de plată în valută străină către partenerii externi, cu respectarea normelor legale în vigoare

Adiţional beneficiaţi de o posibilitate rapidă şi simplă de plată a salariilor şi alimentare a cardurilor business

Aderare simplă, accesibilitate rapidă

Help-Desk Bancă la Distanţă

Beneficiaţi de suport din partea serviciului de consultanţă tehnică de luni pâna vineri, 9:00-16:45, apelând la 022 812-361 sau 022 812-345 sau prin email clientbank.support@mobiasbanca .md

Domeniile vizate:

  • asistenţă la instalarea aplicaţiei
  • asistenţă la generarea semnăturilor electronice
  • asistenţă la remedierea erorilor apărute în procesul de creare/salvare/semnare/transmitere a documente electronice.

Programul de disponibilitate a sistemului de deservire bancara la distanta Client-Banca

Execuţia documentelor electronice se realizează de luni pâna vineri, 9:00-16:45. Din acest considerent, pentru a evita inconvenienţele create de refuzul spre executare a documentelor care au fost transmise în afara intervalului orar specificat, va rugăm să manifestaţi vigilenţa la transmiterea documentelor electronice atât cu privire la ora la care transmiteţi documentul electronic, cât şi cu privire la data de emitere/transmitere/execuţie aferentă documentului.

Servicii opţionale

În cazul în care doriţi să beneficiaţi de avantajele oferite de Serviciul Client-Bancă, puteţi adera la pachetele de produse oferite de către bancă. În acest fel, veţi putea beneficia nu doar de o gamă largă de produse şi servicii bancare, ci şi de comisioane preferenţiale atât la efectuare de operaţiuni prin intermediul sistemului Client-Bancă, cât şi pentru celelalte produse incluse în pachet.

Aflaţi mai multe chiar acum!

Consilierul dvs. va sta la dispoziţie pentru a va acorda toata asistenţă sau informaţiile adiţionale de care aveţi nevoie pentru aderarea la Serviciul Client-Bancă.

Avem grijă nu doar de banii clientului, ci propunem şi soluţii optime pentru a economisi timpul!

În ultimul timp experții internaționali au depistat vulnerabilități critice în sistemele de transmitere a datelor prin Internet la nivel global. BC „Mobiasbancă – Groupe Société Générale” S.A. are grijă de clienții săi și depune eforturi din timp pentru a le proteja datele. În acest scop, dar și pentru a reduce riscul de pierdere a datelor, banca va bloca sistemele și protocoalele ce ar putea fi afectate. Pentru a putea utiliza în continuare sistemul Client-Bancă prin intermediul site-ului www.mobiasbanca.md, este necesar să dezactivați opțiunea de conectare a protocolului SSL în browser (de ex. Internet Explorer, Google Chrome, etc.) și să activați opțiunea de conectare TLS conform ghidului. Pentru suport puteți contacta serviciu Client-Banca Suport la tel. 022 812-345.

 

Întrebari frecvente:

• Generălităţi

Cum mă poate ajuta serviciul Client–Bancă în activitatea mea zilnică?

Client-Banăa este un serviciu de deservire bancară la distanţă oferit de Mobiasbancă care se adresează persoanelor juridice şi prin intermediul căruia puteţi avea acces la conturile dumneavoastră, să efectuaţi plăţi în lei şi în valută străina sau schimb valutar fără a mai fi nevoie să vă deplasaţi la sediul băncii. Serviciul Client-Bancă vă oferă mai mult timp pentru afacerea dumneavoastră economisind timpul pierdut în trafic sau la cozile de la bancă.

Cum pot sa beneficiez de serviciul Client–Bancă?

Este suficient să aveţi un cont curent în MDL deschis la Mobiasbancă şi mergeţi la filiala băncii unde va deserviţi pentru a depune o cerere de aderare la serviciul Client-Bancă. În termen de 2-3 zile lucrătoare banca va elabora CD-ul cu aplicaţia şi veti fi invitat să semnaţi contractul pentru acest serviciu.

Care sunt cerinţele tehnice minime pentru a putea adera la/utiliza aplicaţia Client–Bancă?

OS: Windows XP/Vista/7 (x86/x64)
Office: MS Office 2003/2007
CPU: Intel/AMD ~1,8 GHz sau mai mult
VGA: 64mb/64bit sau mai mult
RAM: 512mb sau mai mult
ROM: CD/DVD x16 sau mai mult
HDD: 150 MB spatiu liber pe hard disk

 

• Siguranţa

Cât de sigur este serviciul Client–Banca?

Securitatea tranzactiilor efectuate din conturile clientilor este extrem de importanta pentru Mobiasbanca, de aceea serviciul Client-Banca utilizeaza criptarea pe 128 biti, una din cele mai avansate tehnologii disponibile pentru securizarea tranzactiilor derulate prin sisteme de deservire bancara la distanta. 

* Criptarea este un proces care transforma informatiile confidentiale într-un sir de caractere indescifrabil înainte de a fi transmise prin internet, asigurând, în acelasi timp, un canal sigur de transmisii de date confidentiale între sistemul bancii si browserul dumneavoastra de internet.

Totodata, în utilizarea aplicatiei Client-Banca intervin 3 parole de utilizare:

  1. parola de accesare a aplicatiei
  2. parola de vizualizare a extraselor de cont
  3. parola de semnare a documentelor electronice

Cum procedez în cazul în care am pierdut/mi-a fost sustras calculatorul pe care aveam instalata aplicatia Client-Banca?

În cazul în care calculatorul pe care a fost instalata aplicatia Client-Banca a fost pierdut/sustras este necesar sa apelati de urgenta banca pentru a solicita blocarea semnaturilor electronice. Daca calculatorul a fost recuperat, recomandam regenerarea semnaturilor electronice. Daca nu a fost recuperat, atunci va trebui sa depuneti o cerere la banca de eliberare repetata a aplicatiei.

Cum procedez daca doresc sa modific parola de vizualizare a extraselor de cont?

În cazul în care doriti modificarea parolei de vizualizare a extraselor de cont, este necesar sa accesati meniul Aditional din sectiunea Autorizare Client-Banca (în cazul în care accesati site-ul bancii) sau tastati butonul Extrase (din aplicatia Client-Banca instalata pe calculatorul dumneavoastra) si sa selectati optiunea de schimbare a parolei.

În cazul în care dumneavoastra ati uitat parola de vizualizare a extraselor de cont, nu veti putea utiliza modalitatea expusa mai sus, va trebui sa depuneti o cerere de generare noua parola la sediul unitatii bancare unde va deserviti.

Atenţie

  • La prima accesare a sistemului, este necesar sa schimbati parola de acces
  • Noua parola de acces trebuie sa contina caractere greu intuite de persoane neautorizate/straine. Se interzice utilizarea datelor pe care alte persoane ar putea sa le cunoasca (nr. de telefon, data nasterii, codul fiscal, combinatii de la 1 la 8, etc.)
  • Este interzis sa se introduca caractere care reprezinta parola la alte servicii pe care le utilizati (e-mail, parole de identificare la telefon, etc.)
  • Este interzis sa se scrie parola pe un suport fizic, pentru ca ar putea fi sustras de persoane neautorizate/straine si rau-intentionate
  • Este interzis de comunicat parolele de acces persoanelor neautorizate/straine

 

Cum procedez dacă doresc să modific parola de semnare a documentelor electronice?

În cazul în care doriti modificarea parolei de semnare a documentelor electronice, va fi necesar sa regenerati semnaturile electronice. 

 

• Conectare

Cum ma conectez pentru vizualizarea extraselor?

Pentru vizualizarea extraselor de cont este necesar sa accesati aplicatia Client-Banca si sa apasati butonul Extrase. Vi se va cere introducerea datelor de acces (mai întâi username-ul, iar imediat dupa aceasta si parola de acces); doar daca datele introduse au fost corecte, veti putea acces informatia despre conturile companiei dumneavoastra.
De asemenea, puteti intra pe site-ul bancii si sa accesati sectiunea Autorizare Client-Banca.

Serviciul Client-Banca se acceseaza de pe un calculator anume?

Accesarea serviciului Client-Banca se realizeaza doar de pe calculatorul pe care a fost instalata aplicatia data.

Pot folosi sistemul Client-Banca de pe mai multe calculatoare, efectuând crearea, semnarea si transmiterea documentelor electronice?

Daca calculatoarele de pe care doriti sa faceti aceste functii se afla într-o retea locala sau detineti statii numite server/terminal, acest tip de functionare este posibil, în caz contrar, utilizati calculatorul unde a fosta instalata aplicatia.

 

• Operaţional

În cazul în care am întrebari sau probleme legate de accesarea si utilizarea serviciului Client-Banca, cui ma pot adresa?

Pentru aspecte tehnice legate de utilizarea aplicatiei Client-Banca (instalarea aplicatiei, generarea semnaturilor electronice, erori în semnarea/transmiterea documentelor electronice), banca pune la dispozitia clientilor serviciul Help-Desk Banca La Distanta, care poate fi apelat de luni pâna vineri, de la 9:00 – 16:30, la numerele de telefon 812–361 sau 812–345.

În cazul în care am întebari sau probleme legate de perceperea comisioanelor aferente serviciului, executarea operatiunilor initiate, cui ma pot adresa?

Pentru aspectele comerciale legate de utilizarea aplicatiei, apelati managerul dumneavoastra de cont.

Ce trebuie sa fac daca doresc sa includ un cont în aplicatia Client-Banca?
Este suficient sa mergeti la unitatea bancara unde va deserviti (unde ati încheiat contractul) si sa depuneti o cerere de adaugare a contului curent în aplicatia Client-Banca.

Ce trebuie sa fac daca se schimba una din persoanele cu drept de semnatura?

Este suficient sa mergeti la unitatea bancara unde va deserviti (unde ati încheiat contractul) si sa depuneti o cerere de modificare a persoanelor cu drept de acces la aplicatia Client-Banca.

Ce fel de operatiuni pot efectua prin intermediul aplicatiei Client-Banca?

Aplicatia Client-Banca va permite sa efectuati operatiuni de plata în lei si în valuta straina si operatiuni de schimb valutar. Efectuarea operatiunilor care implica valuta straina implica obligatoriu respectarea legislatiei valutare în vigoare.

Se pot efectua tranzactii si noaptea si în weekend?

Receptionarea documentelor electronice prin intermediul sistemului Client-Banca se realizeaza 24/24h, 7 zile din 7, dar executarea/prelucrarea lor în sistemul informatic se va realiza în urmatoarea zi lucratoare. Din acest considerent, va rugam sa manifestati vigilenta sporita la data si ora în care transmiteti spre executie documente electronice.

Cum pot verifica daca un transfer a fost efectuat?

Verificarea statutului ordinului de plata în lei îl puteti vizualiza prin selectarea meniului Ordin din sectiunea Extrase. De asemenea, puteti verifica daca soldul contului respectiv s-a diminuat cu suma din ordinul de plata. Va rugam sa tineti cont ca între ordinarea platii si actualizarea soldului contului intervin intervale de timp de, maxim, 45 de minute datorate timpului necesar pentru prelucrarea platii în sistemul bancii.

Unde pot gasi informatii cu privire la cursul de schimb valutar la care pot initia operatiuni de schimb valutar?

Cursul de schimb valutar la care se pot initia operatiuni de schimb valutar îl regasiti la selectarea meniului Curs VS din sectiunea Extrase. De asemenea, puteti contacta consilierul dumneavoastra de clientela pentru oferirea unei asemenea informatii.

Cum procedez daca doresc rezilierea contractului pentru serviciul Client-Banca?

Este suficient sa mergeti la unitatea bancara unde va deserviti (aveti încheiat contractul) si sa solicitati rezilierea acestuia.

 

• Costuri

Care este comisionul lunar perceput pentru serviciul Client-Banca?

Comisionul lunar perceput pentru acest serviciu este de 40 lei/luna. Acest comision va fi debitat automat lunar din contul curent în MDL. 
* Lista completa de tarife si comisioane poate fi consultata pe site-ul bancii: http://www.mobiasbanca.md/tarife_pj

Comisionul lunar se percepe în functie de numarul de conturi cu care se adera la serviciu?

Nu, comisionul lunar nu se percepe în functie de numarul de conturi cu care se adera la serviciu sau care ulterior pot fi adaugate la acest serviciu. Este un comision fix.

Am comisioane mai reduse pentru plati daca le efectuez prin intermediul serviciului?

Da, utilizând aplicatia Client-Banca beneficiati de comisioane reduse pentru platile în lei. Operatiunile de schimb valutar nu se taxeaza, iar pentru platile în valuta straina se percep aceleasi comisioane ca si pentru cele efectuate pe hârtie.
* Lista completa de tarife si comisioane poate fi consultata pe site-ul bancii: http://www.mobiasbanca.md/tarife_pj

Documente utile:

Cerere de aderare
Cerere de modificare
Cerere de reziliere