OTP Bank te îndeamnă să fii prudent la tentativele de fraudă

OTP Bank te îndeamnă să fii prudent la tentativele de fraudă

OTP Bank S.A. avertizează în privința creșterii tentativelor de fraudă bancară în mediul online, pe site-urile de comercializare a bunurilor și rețelele de socializare, în contextul socio-economic, generat de situația pandemică.

Astfel, te îndemnăm să manifești maximă prudență:

  • În cazul recepționării mesajelor prin intermediul rețelelor de socializare Facebook, Messenger, WhatsApp, îndeosebi de la persoane cunoscute, care te îndeamnă să efectuezi un transfer bănesc la alt card/sau să utilizeze datele cardul tău., sub diverse pretexte. Numărului cazurilor de clonare/spargere a contului utilizatorilor de Facebook, Messenger, Odnoklassniki este în continuă creștere.
  • Ia legătura direct (ex. prin apel telefonic) cu persoana care solicită să efectuezi transferul bănesc și clarifică situația în detalii. Răufăcătorii încearcă să colecteze numărul complet al cardului, format din 16 cifre, codul de securitate CVV indicat pe verso-ul cardului, data expirării, parolele de securitate recepționate prin SMS/email, pentru a sustrage banii de pe contul tău de card.
  • Dacă ai plasat un anunț de vânzare sau prestare servicii pe site-uri ca www.999.md, www.makler.md, www.olx.ro etc., fii vigilent și tratează cu atenție orice contact.
  • Nu accesa linkuri dubioase, care îți pot prejudicia mijloacelor financiare din cont.


Astfel, te îndemnăm să tratezi cu suspiciune propunerea de a primi banii pe card prin accesarea unui link expediat de către “potențialul cumpărător”, care se declară interesat de a achiziționa bunurile/serviciile pe care le comercializezi.

De regulă, link-urile date te direcționează pe pagini false precum: NovaPoshta, Poșta Moldovei ș.a., prin care se cere să completezi datele cardului, CVV/CVC, data expirării, soldul în cont etc.

În realitate, răufăcătorii încearcă să colecteze datele bancare.

 

Pentru a evita astfel de situații de risc, urmează 4 pași esențiali:

  • NU răspunde mesajelor care cer informații personale;
  • NU accesa link-urile propuse;
  • NU comunica niciodată date aferente cardurilor tale (ex. codul PIN, codul CVV2/CVC – reprezentat de ultimele 3 cifre de pe spatele cardului).
  • Nu descărca aplicații de tip TeamViewer, AnyDesk prin intermediul cărora răufăcătorii au acces la ecranul calculatorului, dispozitivului mobil și pot capta toată informația legată de parole de securitate, parole de acces în aplicații, datele cardului bancar, alte date confidențiale.


Atenţie! Persoana care efectuează un transfer de bani are nevoie doar de numărul cardului (format din 16 cifre), numele şi prenumele beneficiarului.

Banca întreprinde toate acțiunile necesare pentru asigurarea securității mijloacelor financiare, însă fiecare deținător este responsabil de siguranța cardului, nu trebuie să ofere nimănui și sub niciun pretext parole de securitate, parole de acces și orice alte date.

OTP Bank atenționează că, în caz de fraudă, recuperarea banilor este practic imposibilă, datorită faptului că au fost efectuate cu ajutorul tuturor elementelor de securitate ale cardului, inclusiv parola unică primită prin email/prin SMS pe telefonul mobil al clientului.

Angajații OTP Bank S.A. niciodată nu apelează prin aplicații de comunicare ca Viber, WhatsApp și nu insistă să obțină date cu caracter personal. Angajații băncii nu vor solicita la telefon următoarele informații:

  1. Numărul complet de card format din 16 cifre
  2. Cod de securitate recepționat pentru confirmarea tranzacției
  3. Codul de securitate CVV format din 3 cifre situat pe partea din spate a cardului
  4. Termenul de valabilitate a cardului


În cazul în care ați fost victima tentativelor de fraudă, informați imediat reprezentanții băncii printr-un apel la Call Center la +373 256 456 și solicitați blocarea cardului. Mai multe detalii le puteți afla accesând pagina dedicată securității cardurilor.

Distribuie pe Facebook