Atenție maximă la tentativele de fraudă!

Atenție maximă la tentativele de fraudă!

Stimați clienți,

În ultima perioadă s-au intensificat cazurile de fraudă, care urmăresc obținerea datelor aferente cardurilor bancare, atât prin intermediul rețelelor de socializare, apeluri telefonice, cât și a site-urilor de comercializare a bunurilor (999.md, Makler.md etc.). 

În alte cazuri, escrocii se pot prezenta drept reprezentanți ai Băncii sau ale altor companii recunoscute, și transmit mesaje cu solicitări ce implică oferirea datelor cardului Dvs. bancar (numarul din 16 cifre, codul de securitate CVV indicat pe verso-ul cardului, data expirării, parolele OTP recepționate prin SMS/email), sub diverse pretexte: participarea la tombole, sondaje, concursuri sau de a procura produse online la preț redus etc. După ce infractorii obțin datele solicitate, aceștia intră în posesia mijloacelor bănești și efectuează transferuri de tip P2P sau alte tranzacții frauduloase, prejudiciind astfel deținătorii de card. 

Vă îndemnăm să manifestați maximă prudență și să tratați cu suspiciune:

  1. Apelurile primite (prin telefon, rețele de socializare: Viber, WhatsApp, Telegram etc.)de la presupuși reprezentanți ai Mobiasbanca – OTP Group, Securitate Bancară sau Banca Națională a Moldovei, care sub pretextul necesității de a bloca cardurile de plată, ca urmare a unor presupuse tentative de tranzacții frauduloase, solicită datele cardurilor de plată ale deținătorilor.
  2. Apelurile sau mesajele primite de la potențialii cumpărători ai produselor plasate pe site-uri de comercializare a bunurilor (999.md, Makler.md) care Vă expediază link-uri pe care ar urma să completați datele cardului (numărul cardului, CVV, data expirarii), soldul din cont, parola securizată recepționată prin SMS la telefon, fie pentru a confirma plata, fie livrarea bunului ( de exemplu prin POȘTA MOLDOVEI).
  3. Apelurile sau mesajele primite de la persoane apropiate, care solicită datele cardului bancar fie pentru a vă transfera sume de bani, fie invocând imposibilitatea de a utiliza propriul card sau alte motive. Vă îndemnăm să luați legătură directă cu aceste persoane (ex. prin apel telefonic) pentru a clarifica situația și afla detalii. De cele mai deseori, escrocii utilizează conturi – clonă ale utilizatorilor rețelelor de socializare:.
  4. Alte scheme de fraudă precum:participarea la tombole, procurarea produselor online la preț redus, sondaje, concursuri din numele Băncii sau ale altor companii recunoscute. 

Angajații Mobiasbanca - OTP Group, NU apelează și NU solicită niciodată prin rețele de socializare ori alte canale de comunicare, date confidențiale ale cardului (codul CVV, data expirării, soldul contului) sau parole de securitate primite prin SMS/email, de aceea:

  • NU oferiți nimănui și sub niciun pretext, parolele de unică utilizare, datele cardului sau alte informații confidențiale, chiar dacă aceștia se prezintă drept angajați ai băncii!
  • Fiți vigilenți și tratați cu suspiciune orice apel prin care vi se solicită date personale,chiar dacă numărul de telefon sau logotipul seamănă cu cel al Mobiasbanca – OTP Group. Întrerupeți apelul și anunțați imediat Banca.
  • Nu furnizați datele dvs. personale aferente cardului bancar drept răspuns la solicitări prin mesaje electronice, sms-uri, prin telefon, sau prin intermediul paginilor web care nu sunt destinate efecturării plăților pentru bunuri sau servicii!
  • Nu accesați mesaje de tip pop – up, parvenite de pe adrese necunoscute!
  • Nu faceți achitări online în favoarea comercianților necunoscuți sau dubioși!
  • Nu lăsați cardurile bancare nesupravegheate și nu le transmiteți persoanelor neautorizate de a le utiliza!
  • Rețineți că pentru a recepționa o sumă pe cardul Dumneavoastră, este necesar să furnizați doar numărul cardului. Solicitarea altor date, precum Cod PIN, data expirării, cod de securitate CVV, parola securizată OTP – reprezintă motiv de alarmare și renunțare la tranziție!
  • Asigurați toate dispozitivele de la care efectuați plăți online cu programe antivirus actualizate, eficiente și legale!
  • Consultați cu regularitate tranzacțiile efectuate utilizând OTP Internet și Mobile Banking 
  • Abonați-vă la serviciul MobiasSMS pentru a primi alerte SMS în timp real despre tranzacțiile efectuate.

În cazul în care ați fost victima tentativelor de fraudă, păstrați detaliile schemei de înșelăciune (mesajele, apelurile, print screen-uri) și informați imediat reprezentanții băncii printr-un apel la Call Center la +373 256 456 și solicitați blocarea cardului.

Distribuie pe Facebook